Google Earth Pro <-> KML/KMZ ze zdjęciami

Cześć ,

czy jest jakaś wtyczka QGIS , którego można użyć żeby w prosty sposób przygotować plik KML/KMZ żeby wyświetlić zdjęcia z drona w Google Earth Pro ? Chciałbym w Google Earth Pro ustawić coś takiego jak działają akcje w QGIS (zdjęcia z XYZ → wtyczka “Import Photos” → “Akcja” pokaż zdjęcie ze ścieżki).

Jak zrobię ze zdjęć KML/KMZ i wczytam do Google Earth Pro to po kliknięciu w pinezkę/lokalizację zdjęcia wyświetlają mi się jego metadane ale nie pojawia się zdjęcie. Być może to nie jest wina KML/KMZ a jakiś ustawień w Google Earth Pro i ktoś z Was ma to obcykane.

Mam wrażenie, że to dziecinnie proste a od wczoraj w wolnych chwilach dłubię chyba coraz bardziej naokoło…

Interesuje mnie ten proces, ale dane przygotować chciałbym w QGIS:
Geotagowane zdjęcia do KMZ - Geoprocessing Online

Może coś nie do końca dobrze robisz z lokalizacją zdjęć?
Zdjęcia się mają zapisywać wewnątrz KML, czy w KML będą tylko ścieżki do zdjęć? Nie znam się na tym formacie, ale mi wygląda albo na kłopot właśnie ze ścieżką, albo brak na jakiegoś znacznika odpowiadającego za przechowywanie wewnętrzne danych zdjęcia.

A ta wtyczka tego nie potrafi?

https://plugins.qgis.org/plugins/kmz_tools/

exports geotagged images layer into kmz with photos.

Same ścieżki bym chciał. Jak wskazuję ścieżkę dla jednej lokalizacji pojedynczego zdjęcia (we właściwościach warstwy) to to jedno zdjęcie działa…ale nie chcialbym tego robic dla setek zdjęć ręcznie.

Mi ta wtyczka zrobił plik, ktory ważył 2GB ale wg google earth pro byl plikiem pustym. Ale no pewnie ja cos po drodze schrzaniłem, bo to prawie niemożliwe;)

@Patryk.Pszczółkowski

• zrobiłem Ci do tego model dla QGIS:

• wrzucasz model do QGIS, wskazujesz mu folder z zdjęciami z geotagiem, a on zapisuje Ci KML, który w Google Earth powinien od razu po kliknięciu wyświetlać fotkę :slight_smile:
    • usuwa pole timestamp, żeby Google Earth klatek nie robił.